14 en 15 mei - Reisverslag uit Tulamben, Indonesië van Yvonne Prins - WaarBenJij.nu 14 en 15 mei - Reisverslag uit Tulamben, Indonesië van Yvonne Prins - WaarBenJij.nu

14 en 15 mei

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

16 Mei 2014 | Indonesië, Tulamben

Goedemorgen, het is nu 16 mei, lokale tijd 7.00 uur. Ik heb vanmorgen de wekker gezet op 5.45 uur om naar de opgaande zon te gaan kijken. Hoe vaak kan je dat meemaken vanuit de zee...???? Helaas was er net op die plek een wolk aanwezig waardoor we het hele schouwspel dus niet in zijn volle hoedanigheid hebben meegemaakt...:( Maar hee... Aan de ene kant de opgaande zon en in tegenovergestelde richting de vulkaan die 3100 meter hoog is met daarnaast de maan, Stan en ik op het strand voor ons huisje..... Romantischer kan bijna niet toch..!!!!
Maar goed, even terug naar 2 dagen geleden. Vanuit Lovina naar Amed zijn we in een grote supermark geweest om te shoppen....wat we daar hebben gekocht waren alleen 4 magnum ijsjes want de rest was zooi. Ik denk dat we met shoppen nog even moeten wachten totdat we in Ubud zijn of in Sanur.
Op een gegeven moment zijn we gestopt omdat we een aantal lokalen zagen werken aan een bouwwerk wat je kan vergelijken met een praal wagen van bloemencorso. Dit was in de vorm van een koe. Er werd ons verteld dat dit voor een crematie was. De koe dient als begeleiding van het lichaam naar de hemel.
Een crematie kost hiet 6000 euro, wat heel veel geld is voor de bevolking. Als men geen geld heeft betalen de mensen van een dorpje dit met z'n allen.
We hebben ongeveer 3 ,5 uur in het busje gezeten. Nadat we ingechekt hadden kwamen we bij een huisje direct aan het strand. Het is een kleinschalig complex van zo'n 8 bungalows. Er is een klein zwembad en van het restaurant straalt weinig uit. Dit is tot nu toe het minste wat we hebben meegemaakt, ook het ontbijt is karig... Maar de ligging is fantastisch als je tenminste van de zee houdt. In de nacht hoor je het ruisen van de zee!!! En vannacht ook een hond die flink aan het janken was wat 10 minuten duurde. Grrrrr
We hebben de dag van aankomst niet veel gedaan, gisteren en vandaag ook een luie dag, zonnen , zwemmen en snorkellen. Ook hier valt veel te zien. Andere Hollanders hebben gisteren een schildpad in de zee zien zwemmen, die gaan wij vandaag ook proberen te spotten. Gisteren overigens wel weer dolfijntjes vanuit het huisje voorbij zien zwemmen...hoe schattig is dat...????
Morgenavond hoop ik weer wat nieuwe belevenissen in te kunnen tikken. Nu heerlijk zwemmen. Fijne dag iedereen!!!

• 16 Mei 2014 - 10:28

Nettie:

Hi Yvonne, wat leuk elke dag weer je verhalen te lezen. Zo kunnen we jullie een beetje volgen op jullie Balie-tour. Geweldig hoor om zoveel moois te zien en dan die dolfijnen van zo dichtbij. Wauw zeg.
    Is het eten ook lekker? Het is wel heel aanlokkelijk om het zelf ook eens te gaan ervaren. Nog fijne en mooie dagen met leuke verrassingen. Tot gauw weer!!
    Liefs Nettie