18,19 en 20 mei - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Yvonne Prins - WaarBenJij.nu 18,19 en 20 mei - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Yvonne Prins - WaarBenJij.nu

18,19 en 20 mei

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

20 Mei 2014 | Indonesië, Sanur

Dinsdagavond 22.08 uur. We hebben net weer heerlijk gegeten in een restaurantje aan het strand op de ' boulevard' in Sanur vlakbij hotel Mercure waar wij pnze laatste dagen verblijven.
Het is een 4 sterren hotel maar wij vinden het geen 4 sterren waard. De lobby is groot en ziet er modern uit, het complex is sowieso groot. Het is een beetje vergane glorie.
Zondag 18 mei hebben we geshopt in Ubud. We vonden dat een beetje tegenvallen, veel dezelfde winkels en geen grote shopping mall. We hebben alleen geld uitgegeven voor een insje... Pa heeft daar wel een paar petten gescoort. Verder do
Ie dag niets gedaan. Maandag werden we om 9 uur opgehaald om onderweg te stoppen bij een plek waar ze een traditionele balinese dans uitvoerde. Was aardig om te zien. Daarna door naar het laatste hotel in Sanur, Mercure. We waren een uur te vroeg en konden nog niet op de kamers. Geluncht met onze chauffeur om daarna afscheid te nemen. Hij heeft ons toch maar weer veilig op onze laatste bestemming afgeleverd!!!
Vanmorgen werden Stan en ik opgehaald om 9.00 uur om te gaan zwemmen met de dolfijnen. Van onze buren hadden we al e.e.a gehoord omdat zij vorig jaar op dezelfde plek zijn wezen zwemmen in de Dolphin Lodge. We moesten eerst nog 2 andere stellen ophalen. Aangekomen bij de plek werden we eerst geinformeerd hoe je met de dolfijn moet omgaan, geen sieraden om, zodat je ze niet kan beschadigen. Daarna kreeg je een zwemvest uitgereikt om vervolgens met een man of 20 in een boot te atappen. Na een kleine 5 minuten varen kwamen we bij de Lodge aan. Dit is een grote bassin uitgezet in de zee. We waren met 6 personen op 1 dolfijn. De zwemvesten konden uit en daar gingen we het water in. We stonden tot aan onze buik op een vlonder. Rickie kwam kennis maken met ons een voor een.Hij is 9 jaar. Een dolfijn kan 40 jaar worden.
Je mocht hem aaien. Wat voelt dat vreemd aan, de huid lijkt op rubber en is hard. Rickie kreeg ook iedere keer kleine visjes. Je kon ze zo in zijn bek leggen. Je kreeg een duikbril waarmee je onder water kon kijken. De instructeur gooide een steentje weg en die kwam rickie dan terugbrengen.Al met al een gigantische super ervaring!!!!! Het duurde 40 minuten.
Terug met z'n allen in de boot . Op de kade kreeg je wat te drinken aangeboden en kon je douchen en omkleden.
Terug bij het hotel hebben we weer lekker geluierd.
Morgen zullen we weinig anders doen. Gaan natuurlijk nog wel shoppen.