5 mei Blayu - Reisverslag uit Blayu Satu, Indonesië van Yvonne Prins - WaarBenJij.nu 5 mei Blayu - Reisverslag uit Blayu Satu, Indonesië van Yvonne Prins - WaarBenJij.nu

5 mei Blayu

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

05 Mei 2014 | Indonesië, Blayu Satu

Nou hier komt het dan hoor zusje!! Ik probeer zoveel mogelijk om dagelijks wat te schrijven maar soms lukt dat even niet door geen internet of laat met eten.
We hebben in Seminyak eigenlijk niet veel anders gedaan dan luieren aan het zwembad en ik ben uiteraard een aantal keer in de woeste golven gedoken. Wat was dat gaaf zeg soms ook wel eng. Je voelde namelijk de stroming en het trekken van de zee. Aan het strand tal van leuke tentjes met kleurige zitzakken en mensen die heerlijk onderuitgezakt met een biertje of een coctail aan het genieten zijn.
Vanmorgen zijn we om 11 uur opgehaald door de chauffeur genaamd Langen. Voor mijn ouders een leuk weerzien omdat zij de vorige keer deze reisgids, een Javaan, ook hebben gehad die hen heeft rondrondgeleid door Bali. Na een uur met een busje , waar 9 mensen in kunnen dus je zit lekker ruim, zijn we aangekomen in Blayu. Blayu is een klein dorpje tussen de sawas met 300 inwoners. We verblijven in hotel Puri Taman Sari. Het zijn kleine op zich staande bungalows met een groot terras , grote kamers en een badkamer waar je buiten de douche zit. Je leeft als 50 jaar terug maar dan met electriciteit....
Maar wat een groene omgeving, planten die wij in de kamer hebben thuis staan hier 10 x zo groot maar dan langs de kant van de weg. We hebben ook een zwembad waar je komt langs een trap naar beneden. We zijn vanmiddag het dorpje ingelopen waar ook hier de mensen vriendelijk gedag zeggen en je soms ook aanspreken en vragen waar je vandaan komt. Morgen hebben ze een ceremonie waarbij een varken wordt geoffert. Dorpelingen waren bezig om het al dode varken te ontharen en te wassen. Men wenkte ons om te kijken hoe dit ging maar toen ze het mes in het varken wilde zetten zijn we maar weer een stukje verder gelopen. In de reisinformatie stond dat het leuk was om balonnen en pennen mee te nemen voor de kinderen. Ik wilde deze geven, sommige waren bang, andere kinderen vonden het wel interessant, dit staat ook op video.
Verder eet ik ook al een beetje mee zoals de lokale bevolking en heb vanmorgen als ontbijt een eerste hap nasi genomen ... Hahaha, smaakte niet verkeerd hoor....
Morgen gaan we op de fiets naar Tanah Lot, een tempel in zee. Dit is een fietstocht, al fietsend naar beneden...terug uiteraard met het busje.:)
Morgen lezen jullie hoe dit is verlopen.

• 05 Mei 2014 - 19:56

Philip Gevaert:

Tanah Lot, Oppassen dat je geen natte voeten krijgt. Indrukwekkend en mooi. Je kunt daar rustig een paar uur zoet brengen. En...eten kun je daar ook goed. Pak de eerste beste eetgelegenheid langs de weg maar.