12 en 13 mei - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Yvonne Prins - WaarBenJij.nu 12 en 13 mei - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Yvonne Prins - WaarBenJij.nu

12 en 13 mei

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

13 Mei 2014 | Indonesië, Lovina

Gisteren zijn we op de reis naar ons volgende hotel eerst onze familie gaan bekijken, de monkeys. Er zijn plaatsen waar de apen erg agressief zijn maar chauffeur Langen bracht ons naar een plaats waar de apen bij je komen en zo uit je hand eten. Top om mee te maken.
Daarna een tempel bezocht... Pa voelde zich niet zo lekker dus ma, Stan en ik naar de tempel waar ook weer een ceremonie aan de gang was. Ze hebben hier voor alles een ceremonie: bij een trouwerij, , nieuw huis, nieuwe auto, nieuwe vriend/ vrouw... Je kan zo gek niet bedenken of er is er al weer 1.. Haha. Mensen hebben het volgens mij ook niet zo druk hier hoor!!!
Tjaaaa, wat zal ik zeggen van de tempel... Nou was het dat tijdstip ook aan het regenen dus bewolkt. Er waren een hoop scholieren in traditionele kleding . Een iemand 'gooide' water naar hun hoofd(hihi) en daarna mochten ze er rijst op plakken. Er was ook iemand, die konden wij niet zien, aan het zingen.. Stan en ik hadden het erover dat ze bezig waren met de bingo en dat er allemaal prijzen stonden... Enfin... Zo zie je hoe serieus wij zijn! Sommige tempels zien er best mooi uit, alhoewel het ook veel vergaande glorie is. Daarbij komt ook dat als er op een plaats 3 tentdoeken bij elkaar staan het al bestempeld wordt als een tempel.
We arriveerden om 13.00 bij resort Aneka. Ingecheckt en daarna naar het zwembad. Verder niet veel gedaan. Stan is nog wel naar de plaatselijke kapper geweest die hem ook heeftbgeschoren. We moesten 2,5 euro betalen. Hahaha
En dan nu vanmorgen.... Wat een belevenis!!! Om 5.15 de wekker gezet om om 6.00 uur te verzamelen bij het zwembad om op zee dolfijnen te gaan spotten. Stan en ik, pa en ma bleven thuis..er waren denk ik zo'n 40 bootjes, 4 personen per bootje. Zie ook de foto. En ja hoor na 20 minuten varen opeens de snuitjes van de dolfijnen. Ze zwommen naast en achter elkaar, sommige maakte een salto boven water... WAUW !!!!
Om 10.00 opgehaald om wederom weer naar een tempel te gaan, waarschijnlijk de laatste..sowieso voor Stan en mijn persoontje.
Daarna nog even de warmwaterbron aangedaan om daarna weer terug te keren naar het hotel waar pa verbleef omdat hij nog steeds niet lekker is. Heerlijk aan het zwembad gelegen en vanavond gaan we eten in het restaurant naast het hotel/resort. We hebben een tafel besproken met uitzicht op zee en er is muziek in de vorm van een akoestische gitaar. Ben benieuwd. Ga nu zo douchen, lokale tijd 17.50.
Morgen door naar Amed, wederom 4 uur met tussenstops.
Ik wil nog wel even melden , dames en heren , dat het hier gisteren ook flink heeft geregend met onweersbuien aan toe... Dusssssss.

• 13 Mei 2014 - 13:38

Ike:

Wat vervelend dat je vader niet lekker is joh :(! Wens hem maar sterkte.
    Misschien hebben ze ook een cermonie voor nieuwe computers :)? Zijn vandaag geplaatst :)!

• 14 Mei 2014 - 08:54

Astrid:

Wat een belevenissen weer allemaal. Echt super. Hoop dat je vader snel wat opknapt zodat hij ook echt ervan kan genieten. Xx

• 14 Mei 2014 - 12:05

Ria:

Hoi Yvonne, Hoop dat het wat beter gaat met je vader. Wat hebben jullie al veel gedaan en gezien. Weer is hier K l o t e n , maar dat zal je vast wel gehoord hebben. Geniet maar lekker door veel gr Ria

• 15 Mei 2014 - 11:35

Yvonne Prins:

Haha Ike, dat zullen ze ook vast wel hebben!!en gaat alles nu wat sneller daar???
    Ik hoop het ook As, gaat ietjes beter met pa. In de ochtend mwa, tegen de avond gaat het beter.
    Ik heb het gehoord Ria... Maarrrrrr.... Het mooie weer heb ik een klein beetje jullie kant opgestuurd zoals je wellicht hebt gemerkt...:)