16 en 17 mei - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Yvonne Prins - WaarBenJij.nu 16 en 17 mei - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Yvonne Prins - WaarBenJij.nu

16 en 17 mei

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

18 Mei 2014 | Indonesië, Ubud

Het is nu zondag 18 mei en onze echte laatste volle week op Bali is ingegaan... Helaas....
Vanmorgen waren Stan en ik om 6.00 wakker om daarna maar gelijk te gaan douchen in ook weer een heerlijke buiten douche. Hahahah... Die daan we straks nog missen in Holland. We hebben net ontbeten en ik zit nu nog aan de tafel met uitzicht op een vijver waar de eenden flink kwaken. Nettie vroeg hoe het eten was, nou dat is heerlijk. In de ochtend vaak keuze uit fruit, brood, noodles, nasi, eieren op verschillende wijze, pannenkoeken, wentelteefjes, zoete broodjes....je begrijpt, dat wordt hard trainen en lijnen over 1,5 week...:(
Maar goed, even terug naar vrijdag 16 mei in Amed. Na het ontbijt gingen Stan en ik snorkelen. Ook hier loop je de zee in en zie je gelijk mooie vissen ook weer in allerlei kleuren , groot en klein tussen het koraal. Van een ander stel hadden wij gehoord dat ze de dag daarvoor een grote schildpad hadden gezien. Wij zouden dus naarstig op zoek gaan naar het dier. Turen en turen ... Totdat ik ineens een prikkeling voelde in mijn bovenlip. Ik ging met mijn hoofd boven water en zag niets, daarna verder en toen dacht ik dat ik gek werd... Tintelingen werden speldenprikken op mijn gezicht rondom lippen en neus en mijn armen met name li arm begon ook mee te doen, ik keek voor mij en zag ineens de boosdoener... een kwal.... Ik tikte Stan aan en zei: weg wezen hier. Op het strand zwemvliezen en duikbril af en naar een douche gerend, ondertussen al rennend de draden van mijn armen halen. We waren dichtbij het huisje omdat we net 5 minuten onderweg waren met snorkelen. Thuis aangekomen weer gaan douchen en een antiallegie tablet ingenomen . Ma had creme van elizabeth arden, dat eropgesmeerd en na 30 minuten trokken die duizenden speldenprikken wat weg. Jullie begrijpen dat het snorkelen voor mij deze dag voorbij zou zijn....
De verdere dag geluierd en s'avonds weer heerlijk gegeten aan het strand.
Zaterdag hadden we om 8 uur met onze chauffeur afgesproken omdat we weer een lange reis voor de boeg hadden naar onze volgende bestemming Ubud.
Onderweg was onze eerste stop het waterpaleis, Tirta Gangga. Dit is een paleis die in het verleden is gebouwd in de opdracht van de toenmalige koning van het desbetreffende district. Als je de foto's ziet lijkt het ook heel oud maar alles wat je ziet aan beelden enz. is gebouwd na 1993 nadat een uitbarsting van de vulkaan Gunung Agung, het waterpaleis volledig had vernield.
Daarna verder naar het Batur meer genoemd naar de 2e nog werkende vulkaan op Bali, genoemd Gunung Batur. Dit is het grootste meer van Bali en wordt gebruikt voor fish farming en als spaarbekken voor de irrigatie van de sawahs. We hebben daar een heerlijke luch buffet gehad met een spectaculair uitzicht.
En daarna door naar Ubud.
Aangekomen in complex Ananda. Een groot complex met allemaal villa's gelegen tussen het groen op ongeveer 20 minuten lopen vanaf het centrum van Ubud. Onze buiten douche en wc hebben een wat mindere leuke bijkomstigheid nl: het stikt er van de mieren...Maar ach.... Voor 2 nachtjes komen we daar wel overheen.....
Gisteravond heerlijk gegeten en op de foto gegaan met Jackie Chan!!!!
Vandaag shoppen in Ubud!!!! Flinke bundel geld mee. Volgende verslag op laatste locatie... Slaap lekker iedereen!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 30 April 2014
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 4880

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 26 Mei 2014

Bali

Landen bezocht: