8 en 9 mei - Reisverslag uit Pemuteran, Indonesië van Yvonne Prins - WaarBenJij.nu 8 en 9 mei - Reisverslag uit Pemuteran, Indonesië van Yvonne Prins - WaarBenJij.nu

8 en 9 mei

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

09 Mei 2014 | Indonesië, Pemuteran

Gisteren niet geschreven ivm een lazy day. Hele dag aan het zwembad gelegen, af en toe een koel drankje tussendoor enz. Ik neem aan dat iedereen wel weet hoe dat is..!!! Hahaha.
Vanmorgen werden we om 9 uur opgehaald om te gaan snorkelen. Eerst een half uur in ons busje. Langen nam onze bestelling op voor de lunch en belde dit door naar degene die daarvoor zouden zorgen. Bij de haven aangekomen, dwz een paar houten planken aan elkaar wat op een boot lijkt waarvan er zo'n 40 bij elkaar lagen, klommen we in onze boot. Nou Roy en Jorn... Wel even wat andersvdan decboot op Kos...!!!! Voordat we in de boot stapten hadden we onze snorkeluitrusting gekregen. Ik had vanuit Holland zelf een duikbril meegenomen. Tevens heb ik van ons buurmeisje uit Holland, Elise, een onderwater camera te leen gekregen.
Er ging een knul mee genaamd Deedoe die ons begeleide bij de trip. Het was ongeveer 40 minuten varen naar de plek waar we gingen snorkelen. Ma ging niet mee en verbleef op het eilandje waar we inmiddels de boot hadden aangemeerd. Pa ging wel mee maar die bleef eigenlijk meer aan de kant en was er al snel klaar mee volgens mij, alhoewel ik daar verder niet echtbop heb gelet want Stan en ik gingen een eind op weg en waren al snel onder de indruk van de vele kleurige vissen, groot en klein. Ik kan helaas de foto's er niet op zetten want daarvoor heb ik een laptop nodig...We hebben nemo gezien en ook aangeraakt..
Roy en Jorn... de napoleon vissen zijn er wel maar hebben we niet gezien. Je moet dan waarschijnlijk een stuk verdervde zee in.
Na het zwemmen kregen we onze lunch in een doosje geserveerd: nasi/bami met een gebakken ei, kroepoek , stukje kip en 2 bananen.
Daarna nog een stukje gevaren, gesnorkeld en toen weer terug gevaren.
Op weg naar het hotel zijn we langs een schildpadden farm gegaan. De eieren die door de schildpad worden gelgd op het strand worden door de lokalen verzameld en aangeboden aan de farm ze krijgen daarvoor 1000 roepiah: 8 cent. Op de farm worden ze weer in het zand gestopt en door de zon uitgebroed. Na 3 maanden verblijf op de farm worden ze uitgezet. Je mag dat zelf doen als je een donatie geeft van 100000 roepiah oftewel 8 euro.
Nou... En nu zit ik dit alles te schrijven aan het zwembad van het hotel en is het lokale tijd 15.22.
Om 19.00 worden we opgehaald en gaan dan ergens eten waar Langen ons brengt. Waar???? Dat is voor ons een verassing en horen jullie waarschijnlijk morgen weer. Morgen trekken we weer verder naar de plaats Manduk.


  • 10 Mei 2014 - 08:35

    Philip:

    Leuk stukje over het snorkelen. Het leuke is dat ik alles herken omdat wij exact op dezelfde plaats gedoken hebben. Nog zie ik de prachtige kleuren van het rif waarlangs ik aan de hand van de begeleider zo'n elf meter naar de diepte dook. Wat een prachtige kleuren en wat veel mooie gekleurde vissen bewogen zich daar traag langs het rif. Het was een betoverende wereld. Helaas was ik niet zo'n held en na een half uur hield ik het voor gezien. In gedachten zie ik El al zitten wachten op dag piepkleine eilandje. Wij kregen daar ook een lunch in een doosje aangeboden.
    Ik vind het wel leuk om jullie zo te kunnen volgen. Temeer omdat ik zoveel van jullie belevenissen herken. Ik ben nieuwsgierig naar het volgende verhaal. Leuk.

  • 10 Mei 2014 - 12:26

    Trudy:

    Hi luitjes,
    Leuk hoor die verhalen over jullie belevenissen. Ben jaloers op het weer daar.
    Hier zeikt het van de regen. Dus heimwee hoeven jullie niet te hebben. Alhoewel ik niet bang ben dat jullie dat hebben.Geniet verder van jullie trip en tot schrijfs/horens.groetjes Trudy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 30 April 2014
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 4891

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 26 Mei 2014

Bali

Landen bezocht: