10 en 11 mei - Reisverslag uit Munduk, Indonesië van Yvonne Prins - WaarBenJij.nu 10 en 11 mei - Reisverslag uit Munduk, Indonesië van Yvonne Prins - WaarBenJij.nu

10 en 11 mei

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

11 Mei 2014 | Indonesië, Munduk

Gisteren op doorreis van Pemuteran naar Munduk. Onze eerste stop was bij een parel kwekerij. Het is een heel proces wat erbij komt kijken voordat er uiteindelijk een parel gekweekt is. Omdat het zo'n 2 jaar duurt is de parel voor de gewone mens ook niet te betalen. Ik heb een mooie armband omgehad maar deze was 600 dollar. Pa was de hele ochtend al niet zo lekker, duizelig, wat spierpijn. Dus wij op zoek naar een apotheek want we hebben wel ors meegenomen maar niet zoveel zakjes en volgens mij hed en heeft pa dit nodig op de verdere trip. Met een ors zakje van het kruidvat duidelijk kunnen krijgen wat we nodig hadden en ja: gelukt!
Hierna hebben we wat inkopen gedaan in een grote supermarkt en tevens onze ogen uitgekeken op de plaatselijke markt. Jammer dat ik jullie de lucht van al die dode en levende kippen in combinatie met vis en fruit niet kan laten ruiken... Ging er bijna van achteruit eten...!!! Hahaha.
In Munduk aangekomen : inchecken in ons hotel genaamd Puri Lumbung waar we een welkomstdrankje aangeboden kregen. Dit krijg je iedere keer als je incheckt met een verfrissingsdoekje erbij.
Om naar onze kamer te komen moet je eerst 1 kilometer omhoog via allerlei trapjes door de buch buch waar de krekels lekker aan het gillen zijn.. Het zijn allemaal op zich staande huisjes op verschillende niveaus. Ons huisje ligt praktisch op het hoogste niveau maar hebben dan ook een fantastisch uitzicht over de rijstvelden, dorpjes en in de verte de zee.
Verder deze dag niets gedaan maar het was dan ook al 14.30.
Vandaag om 10.00 opgehaald om een wandeltocht te maken door hetboerwoud. Pa en ma zijn niet mee gaan lopen maar zijn naar een tempel geweest waar Stan en ik ook langs kwamen. Wij vonden het een beetje tegenvallen. We hadden dan ook een gids die eigenlijk heel gebrekkig engels sprak en daardoor niet veel zei.... We hebben ongeveer 2 uur gewandeld. Wat wel leuk was was dat je aan een meer door een dorpje, lees : een aantal krotten bij elkaar, liep waar de mensen hun beslommeringen van de dag deden.
Aangekomen op de plek waar we begonnen met lopen weer in het busje gestapt op naar een waterval. Voordat we bij de waterval waren moest je eerst een stuk naar beneden lopen over een smal pad wat 10 minuten duurde. Dat was niet erg maar je moest ook wer terug lopen en aangezien paps toch wer totaal niet lekker in z'n vel zat ..... Enfin, ma Stan en ik zijn verder naar de waterval gelopen en pa was de laatste 3 minuten blijven zitten op de plek waar hij toen was om op ons te wachten. Was op zich wel leuk om de waterval te zien: zie foto. We wilden, nadat we weer terug waren bij het busje, gaan lunchen in een restaurant met een mooi uitzicht maar uiteindelijk alleen wat gedronken en toen snel naar hotel terug zodat paps zijn bed in kon. Verder geluierd en genoten....:( jawel van de giga regenbui!!!
Vanavond gegeten bij het hotel en het is vroeg: op dit moment 20.30. Nog even een stukje lezen en dan bijtijds bed in. Morgen om 8 uur ontbijten en dan vervolgen wij onze reis naar Lovina.
Slaap lekker en voor morgen gezond weer op....:)

• 12 Mei 2014 - 08:52

Ike:

Ziet er allemaal prachtig uit meid :)!!

• 12 Mei 2014 - 09:44

Nettie:

Hoi Yvonne, wat heerlijk om elke dag weer jullie verhaal te lezen, zo te zien genieten jullie daar volop.
    Geweldig lijkt het mij, een hele belevenis! Hoop dat het met je vader weer wat beter gaat. Nog fijne dagen en ik blijf jullie volgen op deze mooie reis. Super!! Liefs Nettie

• 13 Mei 2014 - 11:15

Yvonne Prins:

Hey Ike en Nettie,

Het is ieder dag een fesstje. Hele mooie indrukken. Interessant om te zien hoe de lokalen hier leven.
    Ook een hoop armoe hoor, dan besef je des te meer hoe rijk wij het hebben...
    Voor jullie geen straf om te werken lijkt mij met dat kl ... Weer!!:)